guma na cvičenie, expander
Fitness, TOP 9.

Guma na cvičenie, expander – TOP 6 Najlepších. + CVIKY

Guma na cvičenie, expander – TOP 6 Najlepších. + CVIKY
4.6 (91.43%) 7 votes

Guma na cvičenie, expander toto sú dnešné hlavné fitness pomôcky ktoré si predstavíme a ukážeme tých top pár kúskov, ktoré môžete zohnať.

Cvičenie a zdravá strava sa stali už pred niekoľkými rokmi obľúbeným životným štýlom mnohých ľudí. Milióny ľudí po celom svete navštevujú fitness centrá, pridávajú fotografie svojich zdravých jedál na sociálne siete a pýšia sa vypracovanými telami, na ktorých si dávajú záležať.

Nie každý však túži chodiť do spomínaného “fitka” a radšej cvičí doma so základným vybavením, ktoré si kúpi. Domáce prostredie jednoducho niektorým ľuďom vyhovuje viac.

Či už radi cvičíte vo fitness centrách alebo radšej stavíte na domáce cvičenie je úplne jedno, pretože základná výbava nejakých tých pomôcok by vám nemala chýbať doma v žiadnom z uvedených dvoch prípadov.

Medzi základnú výbavu sa neradia len drahé stroje ako napríklad stacionárny bicykel alebo stacionárny bicykel, ale takisto aj odporová guma na cvičenie, ktorú môžete využívať na stovky spôsobov a nikdy vás neomrzí.


TOP 6. Gúm na cvičenie pre rok 2019

NáhľadNázovHodnotenieViac infoCena
Odporové lano Byfaster RS1100
Sada odporových gúm Latex Aerobics Band
Gumový pás Hangy 22 mm Light
Posilňovacia slučka Lopr
Posilňovacia guma Cross Band
Gumový pás Hangy 44 mm Heavy

Čo je odporová guma cvičenie?

Na začiatok by sme si mali asi vysvetliť, čo to vlastne guma na cvičenie je. Niektorí sa s ňou totižto stretnúť ešte nemuseli a tým pádom ani nevedia, o čo všetko prichádzajú.

  • Odporová guma sa používa najčastejšie pri cvičení s vlastnou váhou. Takéto cvičenie môže byť niekedy omnoho namáhavejšie ako to s váhami, pretože uniesť samých seba môže byť veľmi náročné.
  • Čím dlhšie však cvičiť budete, tým jednoduchšie cvičenie s vlastnou váhou pre vás bude, no tým menšie výsledky po čase už budete vidieť. Práve v tomto prípade prichádza odporová guma, ktorá pridá do vašich tréningov impulz a oživenie.

Keď sa na túto pomôcku pozriete, hneď uvidíte, že jej používanie nebude vôbec ťažké, pretože je to len elastický gumový pás, ktorý je spojený na koncoch. Pri cvičení však kladie odpor a tým zvyšuje náročnosť cvikov.

Typy odporových gúm

Samozrejme, existuje aj niekoľko typov odporových gúm, ktoré sa od seba odlišujú farbou a takisto aj samotnou mierou odporu. Každý človek totižto potrebuje na svoj tréning nejakú inú a možno aj vy budete mať po najbližšom nákupe doma hneď niekoľko druhov.

  • Červená odporová guma na cvičenie- je guma s úplne najmenším odporom, ktorá sa hodí ľuďom, ktorí s cvičením začínajú, no takisto aj pre ľudí, ktorí síce cvičia dlhšie, no potrebujú si zvýšiť mobilitu a flexibilitu.
  • Svetlo modrá odporová guma na cvičenie – je veľmi podobná červenej, no je o niečo tuhšia. Využíva sa však na veľmi podobné účely.
  • Čierna odporová guma na cvičenie – má o niečo vyšší odpor a hodí sa najmä na popreťahovanie a rozohriatie pred tréningom.
  • Ružová odporová guma na cvičenie – ružová guma je už pomerne tuhá guma, ktorá je vhodná napríklad pri cvičení klikov v prípade, že vám nestačí vaša osobná hmotnosť.
  • Fialová odporová guma na cvičenie – guma stredného odporu, aj tak sa nazýva fialová odporová guma, ktorú môžete použiť na mnoho cvikov. Nemusí to byť len pomôcka, ktorá vám “sťažuje” cvičenie, ale takisto aj naopak, pomáha. Môže byť skvelým pomocníkom pri zhyboch.
  • Zelená odporová guma na cvičenie – táto tuhá guma je vhodná pre silnejších ľudí, ktorí chcú zvýšiť náročnosť základných cvikov.
  • Tmavomodrá odporová guma – predposledná a veľmi silná guma dokáže naozaj perfektne oživiť tréning a zlepšiť techniku.
  • Oranžová odporová guma – no a posledná, oranžová odporová guma, je najsilnejšou gumou, ktorú môžete na trhu nájsť. Táto guma je vhodná napríklad pre ľudí nad 100 kilogramov, ktorí s cvičením len začínajú.

100% Whey Gold Standard Protein - srvátkový proteínTIP

Nevieš aký srvátkový protein si vybrať? Prezri si náš zoznam tých najlepších srvátkových proteinov na trhu!


Čo sú expandery na cvičenie?

V dnešnom článku sa však nebudeme venovať len odporovým gumám, ale takisto aj expanderom. Čo vlastne tento názov znamená?

Expandery sú veľmi podobné odporovým gumám, no v niečom sa od nich líšia. Táto cvičebná pomôcka je univerzálna a cenovo dostupná pre úplne každého, kto chce cvičiť. Ponúka vám efektívne spevnenie celého tela a je vhodná aj pri rehabilitáciách.

Expandery sú ľahké, skladné a lacné, vďaka čomu ich môžete mať vždy doma po ruke a presne v tom čase, kedy chcete cvičiť. Na trhu nájdete dva typy:

  • Expander s úchopom
  • Expander bez úchopu (sú vhodné na obmotanie)

Touto cvičebnou pomôckou môžete nahradiť činky a získať tak postavu snov, po ktorej tak dlho túžite.


TOP 6. expanerov na cvičenie pre rok 2019

NáhľadNázovHodnotenieViac infoCena
expanderEXPANDÉR LEVEL 5 REEBOK PROFESSIONAL
expanderFitness set 4v1 Laubr
Nastaviteľný gumový expander CE3320
ExpanderEM01 EXPANDÉR GUMOVÝ HMS
expander na podložkyGumový expander na podložky inSPORTline Dome
gumovy expanderNastaviteľný gumový expander Morpo 480mm

Čo je SM systém?

SM systém je systematické cvičenie vhodné na pohybový aparát človeka, no vhodný je predovšetkým na chrbticu. Tento komplex cvikov v sebe spája rehabilitačnú liečbu s prevenciou, regeneráciou a kondičným tréningom. Okrem toho, že si pri tomto cvičení zlepšíte kondíciu, môžete takisto zregenerovať svoje telo.

Tento systém obsahuje 11 základných cvikov, ktoré sa však rozširujú aj ďalej a to pre tehotné ženy, pre tenisových hráčov a podobne.

A prečo SM systém vlastne spomíname? Dôvod spomínania tohto druhu cvičenia je najmä v tom, že ako jedna z hlavným pomôcok v tomto cvičení figuruje práve odporová guma na cvičenie, ktorá si tu našla naozaj perfektné využitie. Cvičenie môžete robiť aj sami doma a za pomoci jednoducho dostupných pomôcok na cvičenie.

Cviky s gumou na cvičenie pre rôzne partie tela

Keď sme si vysvetlili, čo je vlastne odporová guma a aké typy poznáme, mohli by sme si povedať aj nejaké tie cviky, ktoré sa s touto cvičebnou pomôckou dajú vykonávať. Cviky s gumou nie sú vôbec ťažké a určite si ich obľúbite aj vy.

  1. Kliky – kliky sú veľmi známym cvikom, ktorý poznáme už od základnej školy, kde sme ich preklínali. Pravdou však je, že kliky sú skvelým cvikom pre naše telo, čo je aj dôvod, prečo by ste ich mali robiť. Pomocou odporovej gumy zvýšite náročnosť.
  2. Zhyby – chceli by ste sa naučiť robiť dokonalé zhyby? Pri tých prvých vám pomôže odporová guma.
  3. Drepy – presne tak, aj pri drepoch vám môže pomôcť odporová guma a to tak, že vám bude držať nohy v správnom postoji.
  4. Výpady – ak robíte radi výpady, no nejako sa vám zdá tento cvik málo náročný, mali by ste ho vyskúšať s odporovou gumou.

Okrem týchto štyroch spomenutých existuje nespočetné množstvo rôznych cvikov, ktoré môžete s odporovou gumou robiť.

Záver

Odporová guma na cvičenie je kvalitná, jednoduchá a takisto veľmi lacná cvičebná pomôcka, ktorá vám pomôže pri každom jednom cviku, zefektívni vám cvičenie a prinesie do rutiny niečo nové, čo ste doteraz nepoznali. Ak chcete lepšie výsledky, stavte na odporovú gumu aj vy.

 

Zdroj: https://www.fubo.cz/tipy-a-rady/jak-vybrat-odporovou-gumu/

Adrian

Ahoj moje meno je Adrián a som zakladateľ tohto magazínu. Športom sa venujem od malička a rozhodol som sa podeliť o svoje 15 ročné skúsenosti so širokou verejnosťou, za účelom pomôcť. Každým dňom sa učím nové poznatky, ktoré hneď spisujem na Fitness-life.sk

Možno by ta tiež zaujímalo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *